۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
رهبري كه با شور و شوق به ميدان آيد، معمولا با شور و شوق روبرو مي شود.((جان ماكسول))
کد خبر: ۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
چرایی بست نشینی یاران احمدی نژاد
مصاحبه انتقادی در موضوع بست نشینی با حجت الاسلام شریف زاده؛
نسیم بهاری: حرف سر این است که چرا دادگاه ها علنی برگزار نمی شود. حرف این است که لااقل علنی برگزار کنند تا مردم داوری کنند. طبق قانون اساسی کشور هر دادگاهی جز دادگاه امنیتی با مصلحت خاص باید علنی برگزار شود. اتهامات آقای بقایی اتهام مالی است؛ این یک قیاس ساده منطقی است. وقتی اتهام مالی است درخواست آقای بقایی یک درخواست منطبق با مر قانون اساسی است.

‌به گزارش خبرنگار نسیم بهاری: اخیرا آقایان بقائی، جوانفکر و خراسانی برای نشان دادن انتقاد و اعتراض خود به دستگاه قضائی، احضارهای پی در پی آقایان و نحوه رسیدگی و تشکیل دادگاه ها در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقدام به بست نشینی کردند. بر همین اساس مجله صدا گفتگوی انتقادی با حجت الاسلام و المسلمین بهمن شریف زاده ترتیب دادند که در ادامه می آید.

 

*انتقادهای گسترده ای نسبت به بست نشینی و صحبت هایی که اخیرا از طرف احمدی نژاد، بقایی و افراد نزدیک به او مطرح شده وجود دارد . این عملکرد موجب ریزش  پایگاه  اجتماعی او نمی شود؟
به عقیده ی بنده رفتاری که از یاران دکتر احمدی نژاد با عنوان بست نشینی دیده شد، رفتاری نیست که موقعیت جریان فکری او را بین مردم تضعیف کند، بلکه موقعیت ایشان را تقویت می کند. درست است که برخی با این رفتار موافق نبودند یا احیانا مخالف بودند اما باید جایگاه مخالفان را مورد توجه قرار داد که آیا مخالفان این رفتار پایگاه اجتماعی دارند یا نه.
 
*از بست نشینی حمایت می کنید؟  
بست نشینی به عنوان آخرین راه و تنها چاره برگزیده شده است. امروز ما با تجمعات گوناگونی از سوی معلمان باز نشستگان کارگری و نیروهای انتظامی، کارگران و مال باختگان موسسات مالی گوناگون روبه رو هستیم که هر کدام راهی برای انتقاد ازمشکل موجود در سیستم برگزیدند. قدر مشترک همه ی اینها انتقاد و مطالبه است، میان همه این شکل ها به عقیده من پناهنده شدن به حرم اولیای خداونشستن درآنجا که پناهگاه مردم معرفی شده اند هم شکل آرامی است، هم منافات و ناسازگاری باهیچ قانون و بند قانونی ندارد و هم کاملا وجه مردمی دارد کنار اینها وجاهت معنوی و الهی هم دارد. از این رو وقتی که این شیوه انتخاب می شود به عقیده ی من جایگاه وموقعیت جریان احمدی نژاد در نگاه مردم رشد و ارتقا پیدامی کند، چون این انتقاد و مطالبه کلا مطالبه عمومی است. این مطالبه شخص آقای بقایی یا آقای جوانفکرنیست بلکه آقای بقایی و آقای جوانفکرزبانی برای مطالبات عمومی شده اند. این مطالبات عمومی راتنها دربست نشستن این چند نفر شاهد نیستیم بلکه در تجمعات گوناگونی که در حال افزایش است نیز شاهد هستیم.این تجمعات دیگر ارتباطی با جریان دکتر احمدی نژاد ندارند و کاملا مطالبات مردمی هستند. این مطالبه کاملا شکلی آرام دارد و سازگار با قانون شکیل ترین شکل مطالبه مردمی است.برای همین وقتی مردم مطالبات خود را در هر شکلی مشاهده می کنند اعتماد و ایمان شان به سخنگویان این انتقاد و مطالبه بیشتر می شود؛ به ویژه وقتی مردم ببیند که مطالبه یک شکل کاملا مردمی دارد و دارای وجاهت معنوی، اسلامی و انسانی است.
 
*می گویید که مطالبه مردم است و صرفا مطالبه این آقایان نیست ؟   
من نمی گویم. شما کلا مطالبات در انتقاد به سیستم را مطالبات مردمی می دانید.
 
*انتقاد به کدام سیستم؟ 
فرقی نمی کند، ببینید فردی به یک موسسه مالی انتقاد دارد، یک کسی به وضعیت مجریه کشور انتقاد دارد. عده ای جلوی مجلس جمع می شوند به نمایندگانشان اشکال دارند، می گویند شما نماینده ما هستید.
 
*آنها روشی برای شنیدن بهتر و بیشتر صدای خود به وسیله ی نمایندگان مجلس را در پیش می گیرند.  
فقط آنها نیستند؛ انها یک گروه هستند.
 
*موضوع الان سر این مباحث نیست. آقایان به چه دلیل بست نشینی داشته اند؟ ازصحبت های شما برمی آید که به قوه قضاییه انتقاد داشته اند؟ 
من کلا می گویم که مطالبات عمومی جامعه قدر مشترکی دارد، تاکید می کنم که قدرمشترکی دارد. ممکن است امروز من از یک اداره انتقاد داشته باشم چون ارباب رجوع آن اداره هستم، شما ازاداره خودت انتقاد داشته باشی چون ارباب رجوع اداره خودت هستی.اما این مطالبات قدرمشترک دارد؛ یعنی مشکل تنها متعلق به این اداره وآن اداره نیست، مال این سازمان و ان سازمان نیست، مشکلاتی است که در پیکره سیستم به وجود آمده و رسوخ کرده است.چه در قوه مجریه، چه قوه مقننه وچه در قوه قضاییه فرقی نمی کند. همیشه مردم کسانی هستند که باید نظارت واقعی را برقوا داشته باشند وبا مطالبات ، خود قوا یا مشکلات پدید آمده درقوا را اصلاح کنند. الان ما با شکلی از این وضعیت مواجه می شویم همچنان که چند روز پیش مقابل خانه کارگر با نمونه ای از این اتفاق مواجه شدید.
 
*این تجمعات وجود دارداما مشکل سرآنها نیست. قرار بر این است که درباره موضوع بست نشینی صحبت کنیم و عملکرد آقای احمدی نژاد و یاران ایشان را بررسی کنیم؟
من هم در خصوص همین سوال شما را جواب داده ام. 
 
 *می گویید که سیستم ایراد دارد؛ خب این سیستم را که آقای احمدی نژاد هشت سال درآن رییس جمهور بوده است چرا برای اصلاح ایراداتی که شما مطرح می کنید آن زمان تلاشی نکرد؟ 
شما سیستم را مساوی با قوه مجریه گرفته اید. این اولین خطای شما است.
 
*ببینید ما داریم درباره آقای احمدی نژاد، یاران نزدیک به او و عملکرد آنها صحبت می کنیم اما شما در حال منحرف کردن موضوع به سمت آقای روحانی هستید، الان اصلا آقای روحانی به عملکرد اواینجا مطرح نیست. موضوع سر این است که چرا احمدی نژاد و یاران نزدیک به او برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشانند و به گوش مردم برسانند شوآف می کنند؟چرا از روشی مانند بست نشینی آن هم موقت و دو، سه روزه استفاده می کنند؟  
من نمی خواهم مو ضوع را به سمت آقای روحانی منحرف کنم. شما فرمودید ایشان هشت سال رییس این کشور بود و به عنوان حافظ قانون اساسی چرا کاری نکرد. من می گویم کار نکرد یا شما خبر ندارید که کارکرد وکار نشد.
 
*من خبرنگار هستم پس تا حدودی در جریان کارهایی که انجام داد هستم.  
خب، همکاری نشد. می خواهم بگویم که ایشان حداقل اقدام کرد و همکاری نشد.
 
*موضوع دیگری هم اینجا وجود دارد؛ آن هم این است که درست است ایشان پیگیری کردند اما این درخواست زمانی طرح شد که جوانفکر مشاوررسانه ای او بازداشت شده بود. یعنی این شائبه راهم ایجاد می کرد که او تنها بعد از بازداشت یکی از نزدیکان خودش به فکر دیدن از زندان ها افتاد و این تمایل را مطرح کرد و قبل از آن اهمیتی به زندان ها نمی داد؟  
اصلا مهم نیست. بحث سراین است که رییس جمهور باید بتواند چنین کاری کند یا نه وباید به این سمت برود یا نه. حالا از هر زمان و به هر بهانه ای که شما می گویید این تصمیم برای انجام گرفته شد. ما داریم مشکل را بررسی می کنیم. 
 
*آقای شریف زاده سربحث خودمان برگردیم.  
سوال شما این است که چرا احمدی نژاد د رآن هشت سال کاری نکرد؛ من می گویم آن هشت سال هم کار کرد و تازه این فقط یک مثال است. آقای احمدی نژاد در رابطه با حقوق بازنشستگان انقلاب کاری نکرد؟! یادتان هست که حقوق بازنشستگان قدر بود؟
 
*به هرحال الان بحث سر بست نشینی آقایان است و اینکه شما می گویید نه تنها روی پایگاه اجتماعی آنها تاثیر نمی گذارد بلکه آن را تقویت هم می کند! در صورتی که این روزها شاهد نقدها بسیاری در این زمینه بویم که این حرکت را شوآف و خود نمایی عنوان کردند.
من توضیح دادم ازچه کسانی، از طرف کسانی که پایگاه اجتماعی ندارند. بله. مخالفان انتقاد کردند اما شما بگویید آن مخالفان وزن اجتماعی شان چقدراست.
 
*وزن اجتماعی شما چقدراست؟شما می دانید طرفداران آقای احمدی نژاد چه وزنی دارند که مدعی هستید منتقدان این حرکت وزن اجتماعی ندارند؟  
شما کافی بود خبرنگاری را بفرستید و ببینید که در همین سه، چهار روز که هر روز بیست وچهار ساعت هم نبود، می دانید که؛ فقط از ظهر می آمدند تا هشت شب، در همین چند ساعت به چه دلیل روز چهارم درگیری ایجاد شد؛ یعنی سعی کردند با ایجاد درگیری این بساط را زودتر جمع کنند؟ به خاطر اینکه مردم پیوسته نه تنها از تهران که از همه جا سرازیر می شدند. اگر شما انجا می نشستید، می دیدید.
 
*آقایان اصراری نکردند که بخواهند حرکت خود را ادامه دهند ، منظورم یاران آقای احمدی نژاد است؟  
اجازه بدهید که حرف من تمام شود. جمعیت بسیاری می آمدند و ابراز ارادت و حمایت، همدلی، همفکری و هم سخنی می کردند.
 
*یعنی منتقد و معترضی وجود نداشت؟  
من شاهد انتقادات هم بودم اما می دانید، هرشب شاید دو، سه نفر می آمدند آنجا و اشکالاتی را مطرح می کردند که بعضی از آنها که واقعا از مردم بودند بعد از شنیدن پاسخ ها تا اندازه ای به صورت نسبی قانع می شدند و می رفتند. اما بعضی ها هم ماموریت داشتند این انتقادها رامطرح کنند چون بعد ماموریت شان را در درگیری نشان دادند. در ایجاد درگیری نشان دادند که کاملا برای این برنامه ماموریت دارند.
 
*اگر این بست نشینی صرفا به این دلیل بوده که آقایان به یک سری حقوقشان برسند چرا تمام شد؟ یعنی به صرف ایجاد درگیری تمام شد؟ 
بله.
 
*مگر اعتقاد به این موضوع نداشته اند که این حرکت برای احقاق حقوقشان است، پس چرا باید به خاطر یک درگیری از حرکت کنار بکشند؟  
پاسخ می دهم. وقتی که درگیری ایجاد می شود، فارغ از اینکه این درگیری در یک مکان مقدس مانند حضرت عبد العظیم ایجاد شده (چون این هم خود یک علت است که عرض خواهم کرد ) فارغ از اینکه درچنین مکانی د رگیری به وجود آید، رسانه ها چون یا دقیق مطلع نیستند یا ممکن است رسانه ها ی مخالف این جریان (جریان فکری و چریان نقد) و رسانه هایی باشند که بخواهند همه چیز را عالی و مردم را در رفاه نشان دهند، طبیعتا بازتابشان ا زاین درگیری این خواهد بود که اینها اغتششاش ایجاد می کنند. وقتی که بازتاب یک حرکت این شود که اغتششاش است درآن زمان محکوم است، برای اینکه هر جماعتی که اغتشاش ونا امنی ایجاد کند محکوم است چون آرامش و امنیت مردم را به هم میریزد.
 
*این اتفاق را شما از همان ابتدا وقبل ازاجرای بست نشینی پیش بینی نمی کردید؟  
بله؛ اما تا قبل ازایجاد درگیری هستیم و به محض ایجاد درگیری کنار می رویم. ایجاد درگیری یعنی محکوم شدن از طرف مخالفان به اغتشاش، محکوم شدن به اغتشاش یعنی نا آرامی ملت؛ و این حرکت در واقع یک سیاست بازی برای نابود کردن این بست نشینی بود. به همین دلیل بهترین وعالی ترین تدبیر، برای بست نشینانی که رفتارشان کاملا آرام و منضبط، انسانی و قانونی بوده است، این است که به محض اینکه برای ایجاد درگیری آمدند درگیری را تمام کنند. الحمدالله عکس و تصویر از کسانی که آمدند و درگیری ایجاد کردند منتشر شد، عکس های دو نفره و سه نفره شان با برخی مسئولان هم  منتشر شد و معلوم شد که خط فکری شان به کدام سوی است. اینها خیلی مهم است وکاملامعلوم شد آنهایی که آمده بودند مسئله را اغتشاش نشان دهند چه کار کرده اند و قصد چه کاری داشته اند.دوم آن درگیری در حرم حضرت عبدالعظیم با آن نگاه معنوی که بست نشینان داشته اند در تناقضی جدی است؛ برای همین است که اجازه نمی دهند درحرم امن یکی از اولیای خدا درگیری به وجود آید و موجب هتک حرمت آن آستان معنوی شود. به این دوعلت صلاح دیدند که بست نشینی متوقف شود. البته اینکه سوال کردید که احتمال می دادند یا نه قطعا چنین احتمالی وجود داشت اما بعید بود که کسی بیاید و بخواهد در حرم حضرت عبدالعظیم دعوا ره بیندازداما به هر حال طاقت نیاوردند.دلیل این طاقت نیاوردن هم این بود که در حال گستر بود؛ یعنی مردم می آمدند می شنیدند و تایید می کردند. اگر شما خبرنگاری داشتید که در این چهار روزسیل جمعیت را فیلمبرداری می کرد می دیدید که جمعیت در این چهار روز چقدر رو به افزایش بود.
 
*از نظر شما این بست نشینی چه نتیجه ای برای جریان آقای احمدی نژاد در پی داشته است؟
همان طورکه می دانید ما نهاد مردمی نداریم. یکی از مشکلات مان این است که در این سی و هشت سال به این موضوع فکر نکرده ایم که اگر مردم به یک موضوع معترض بودند حرف خود را چگونه باید بزنند. اگربه مسئله ای انتقاد داشتند؛ به رفتار یک مدیر، یک مسئول، یک رییس، هرکسی ودر هر جایی باشد، در هر قوه ای باشد اگرانتقاد داشتند این را باید کجا وچگونه بگویند. به قول شما اگر از همان وکیل مجلس شان انتقاد داشتند کجا باید این را بگویند. ما پیش بینی نهاد نکرده ایم و به همین خاطرامروزبا این تجمعات رو به رو می شویم. تجمعات برای نبودن روش است یعنی وقتی شیوه و روش ونهادی برای انتقاد وجود ندارد، مردم می آیند و داد می زنند. 
 
*یعنی شما نتیجه این اتفاق را صرفا بیان انتقاد می دانید؟  
بله، منظورم این است.
 
*خب بیان انتقاد راه های دیگری هم دارد؛ چرا بست نشینی؟  
اجازه دهید جوابتان را بدهم؛ این ها مقدمه بود. حالا عرض من این است که وقتی ما نیندیشیم که نهادی مردمی برای مطالبه و انتقاد تاسیس کنیم طبیعی است که شیوه های مختلفی به وجود می آید که به نظر من باید از آقای بقایی تقدیر کنیم که یک شیوه کاملا قانونی، زیبا و الهی و مردمی را دوباره احیا کرد. یعنی به جای تجمع، خشونت و امثال این در یک حرم معنوی بست نشستن ومطالبه کردن. این شیوه ی خیلی پسندیده ای است .
 
*موضوعی اینجا مطرح می شود، شمابه این حرکت بست نشینی با دید مثبتی می نگرید. وقتی در تاریخ کنکاش می کنیم از قدیم الایام و از دوران قاجار هر وقت که بست نشینی انجام شده، اکثریت مواقع در انتقاد به سیستم و حاکمیت بوده است؛ با ایت احوال یعنی آقای احمدی نژاد و جریان نزدیک به ایشان به حاکمیت انتقاد دارند که بست نشینی را انتخاب کرده اند؟  
 خیر جریان آقای احمدی نژاد از اول اعلام کرد که بست نشینی از زاویه انتقادی است. این جریان بارها اعلام کرده که را ه های گونا گونی را برای حل و فصل این مسئله امتحان کرده اما همه راه ها را بر آنها بسته اند. به همین دلیل آمدیم و اینجا نشستیم تا سخنان مان از اینجا منتشر شود. در یک نشست دانشجویی یک دانشجوی شجاع و بی باک بلند شد و گفت که آقا به ما می گویند آقای ضرغامی منصوب شما است و انتقاد به منصوب شما ایراد به شماست. آقا گفتند.((من خودم هم به صدا وسیما انتقاد دارم. اینکه من او را نصب کرده ام به این معنا نیست که همه رفتار های او مورد تایید من باشد. رفتارهای او را شما بینندگان باید ببینید و اگر اشکالی داشت بازگو کنید.)) امیرالمومنین این همه والی نصب می کرد، مردم بودند که نظاره می کردند که کدام والی درکدام منطقه خطایی انجام داده است و با انتقاد آنها حضرت می فهمیدند که چه کسی و کجا خطا کرده است. منصوب هستند که هستند. اجازه دهید که یک نکته دیگر را هم در این زمینه بگویم. اولا ایراد بست نشینان منحصر به شخص خاصی نبوده بلکه مربوط به سیستمی بوده که درآن راه حلی برای گرییز از برخی از مشکلات وجود ندارد. ایرادی ندارد که انتقاد شود. 
 
*یعنی با شوآف و جنجال باید انتقادات را مطرح کرد؟  
بست نشینی جنجال نبوده است.
 
*اعتقادی ندارید که بار دیگر با این حرکت، جنجالی از طرف جریان آقای احمدی نژاد به وجودآمد؟
جنجالی درکار نبود. یک بست نشینی آرام بود که خواستند آن را به جنجال بکشانند و بعد هم جنجال را جناب آقای احمدی نژاد تمام کنند و بگویند این گروه اغتشاش کردند، اما موفق نشدند.
 
*صحبتی از طرف جریان اصولگرایی مطرح است و آن هم این است که جریان احمدی نژاد در حال خروج از حاکمیت است. این را قبول دارید؟  
دروغ است. دروغ از طرف آگاهان، خطا ولغزش از طرف نا آگاهان. و جریان اصولگرایی هم آگاه داریم و هم نا آگاه؛ آگاهانشان دشمنی کردند و دروغ گفتند ونا آگاهانشان خطا کردند و لغزیدند. ویژگی جریان آقای احمدی نژاد این است که بهترین تلقی را از مبانی اصیل انقلاب دارد. اصلا جریان آقای احمدی نژاد به عنوان جریانی مردمی شناخته شده و جریان مردمی نمیتواند با انقلاب اسلامی در تنافی قرار گیرد چون انقلاب اسلامی انقلاب مردم است.
 
*شما از کلمه بهترین تلقی استفاده می کنید، خود برتر بینی و مغرورانه نیست؟ قضاوت شخصی و تعریف از خود نیست؟  
خیر، دلیل دارم. ما تنها جریانی بودیم که حتی قبل از اینکه رهبر درمرقد امام از بازخوانی خط امام بگویند، بازخوانی خط امام را آغاز کردیم و هیچ گروه و جریانی این کار را انجام نداد.
 
*چرا اصرار دارید که مشایی، بقایی، جوانفکر، و حتی خود احمدی نژاد و دیگر افراد نزدیک به او بی گناه هستند؟  
حرف سر این است که چرا دادگاه ها علنی برگزار نمی شود. حرف این است که لااقل علنی برگزار کنند تا مردم داوری کنند. طبق قانون اساسی کشور هر دادگاهی جز دادگاه امنیتی با مصلحت خاص باید علنی برگزار شود. اتهامات آقای بقایی اتهام مالی  است؛ این یک قیاس ساده منطقی است. وقتی اتهام مالی است درخواست آقای بقایی یک درخواست منطبق با مر قانون اساسی است.
 
*ممکن است بسیاری دیگر هم باشند که نه در دورانی که آقای احمدی نژاد رییس جمهوربود و نه الان اتفاقی برایشان نیوفتاده و بست نشینی هم نکرده اند.  
همه همین کار را بکنند. آقای احمدی نژاد چه زمانی رییس قوه قضاییه بود...
 
*رییس قوه قضاییه نبوده اما در دوران او اتفاق می افتد و ایشان اعتراضی نمیکرد. به عنوان مجری قانون اساسی باید اعتراض می کرد. اگر گفته شما درست است چرا آن زمان اعتراضی که نه ، حتی صحبتی هم نکرد؟چرا الان صدایشان بلند است؟  
فکر می کنم این سخن مانعی برای احقاق حق است. برای چه شما این را می گویید؟ بگویید الان این را گفت، خوب و عالی گفت و از همین الان آن را اجرایی کنید.
 
*یعنی منفعت شخصی در این موضوع نمی بیند؟  
بد می گویم؟! از همن الان حقیقت روشن است.
 
*من که عامه مردم هستم، اما این شائبه منفعت طلبی به وجود آمده است که الان به دلیل فشار به احمدی نژاد و نزدیکان شان صدایشان بلند شده است...  
این منصفانه نیست. اصلا شما به نیت و انگیزه چه کار دارید؟! مگر ما می توانیم نیت خوانی کنیم ما باید به دنبال رفتار صحیح باشیم. الان ایشان می گوید طبق قانون علنی، شما هم بگو این حرف حق است باید اجرا شود. اصلا نیت طرف هرچه که باشد. 
 
*پس منفعت طلبی را منکر نمی شوید؟  
خیر؛ من منکرم. ایراد دیگری به شما می گیرم. نیت ایشان نیت درستی است اما من میخواهم به شما ایراد بگیرم که چرا شما درصدد خواندن نیت افراد هستید؟! شما به سخن افراد توجه کنید.
 
*ببینید؛ من نوعی به رفتار آدم ها توجه می کنم. وقتی میبینم این فرد در آن زمان ساکت بود، چشم روی مسائلی می بست و حتی دلیل به وجود آمدن مشکلاتی هم بود، الان که کاردر دستش نیست به اسم مردم اعتراض می کند شائبه منفعت طلبی برایم ایجاد می شود...
الان مطالبه، مطالبه بحقی است یا نه؟ طبق قانون اساسی هست یا نه؟ پشتیبانی کنید، شما نیت خوب داشته باشید ولی از حق پشتیبانی کنید. البته من نیت ایشان را هم خوب میبینم اما دیدم که شما تقریبا سه بار مسئله گذاشته را مطرح کردید و حتی وقتی خواستم به آقای روحانی اشاره کنم، گفتید بحث را منحرف می کنم به همین دلیل به گذشته بر نمی گردم. چون شما اگربه هشت سال آقای احمدی نژاد اشاره می کنید باید پنج سال آقای روحانی را هم ببینید اما اگر وقت ندارید، خیلی خب مطالبه به حق و آرام و جدیدی در جریان است. جدید که می گویم منظورم در این دهه های قدیم است. یک شکل قدیمی است که دوباره احیا شده است.
 
*پس معتقدید بست نشینی به وسیله جریان احمدی نژاد در دوران جدیداحیا شده است؟  
با این روش بله. اگر کس دیگری هم بوده به نام او ثبت کنید.
 
*آینده احمدی نژاد و جریان نزدیک به او را چگونه می بینید؟  
آینده از آن مردم است و هر کسی که با مردم باشد. آقای احمدی نژاد و جریان آقای احمدی نژاد هر اندازه مردمی بمانند ماندگار هستند. هر جریانی از حق مردم فاصله بگیرد، به اندازه فاصله ای که می گیرد از ماندگاری اش کم می شود. من معتقد هستم که آقای احمدی نژاد هیچ گاه از جریان مردم فاصله نگرفته است.
 
*پس روش هایی که اتخاذ می کنند راهی برای جذب مردم است؟  
طبق قاعده می گویم، هرکس از مردم فاصله بگیرد رو به زوال می رود و هر کس با مردم بماند ماندگار است. حالا نسبت به مصادیق معتقد هستم جریان آقای احمدی نژاد یک جریان کاملا مردمی است. آقای احمدی نژاد زبان گویای مردم است و مطالبات مردم را بیان می کند. من کاری به نیت خوانی شما ندارم اما آنی که ما الان از زبان آقای احمدی نژاد می شنویم همان است که در کوچه و خیابان از مردم می شنویم. من چیزی جز این نشنیده ام.
 
*وضعیت ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه می بینید؟  
خود ایشان که می ماند و فعالیت خواهد کرد. 
 
*خودتان چه فکر می کنید؟ شما می گویید که پیش بینی هایی درباره اتفاقات آینده دارید؟  

خیر فکر نمی کنم مشکلی برای ایشان پیش آید.     

ایمیل مستقیم : info@nasimbahari.com
شماره پیامک سایت :
نظرات بینندگان



* نظر :

لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:
۲ + ۱۴ =

آخرین اخبار
اخبار پر بیننده
چند رسانه ای